Início > In het Nederlands > Nog steeds bezig met die taal!

Nog steeds bezig met die taal!

04 - 03 - 2007

Ik kan niet zeggen dat ik Nederlands heb geleerd. Ik kan wel zeggen dat ik veel meer van die taal kan begrijpen.

Eerst was ik verliefd op een Nederlander. Hij ging naar mijn land. Hij wilde daar wonen. Hij heeft mijn taal geleerd. En toen dacht ik: “ik wil ook zijn taal leren”. Je kan je voorstellen dat het heel moeilijk is om Nederlands in Brazilië te leren. Ik probeerde het met een “teach yourself” boek maar dat was heel ingewikkeld.

NederlandsWat heb ik geleerd na een paar maanden? Nou ik kon “hoeveel kosten de bananen?” vragen. Dat was, volgens mij, niet genoeg.

Echt niet genoeg toen we besloten in Amsterdam te wonen.

Toen ik in Nederland kwam, kreeg ik meteen, als cadeau, 20 uur privéles van de lerares die Nedelrandse les aan mijn vriend gaf toen hij op de basisschool zat. Dat was een origineel en geweldig cadeau!

Inmiddels ben ik verliefd geworden op het Nederlands.

Daarna heb ik cursussen gevolgt bij een paar taalinstituten in Amsterdam: Volksuniversiteit, ROC (verplicht, door de inburgeringscursus), The Language Academy, de INTT van UvA.

En ik heb nog niet genoeg Nederlands geleerd!

Sinds vorige jaar zit ik bij FairField College in Hilversum. Deze week begint mij tweede privécursus bij dit taal instituut. Ik denk dat de methode goed bij mij past en de cursus wordt door mij werkgever betaald.

Ik werk als programmamaker bij het Braziliaanse Bureau van de Wereldomroep en ik moet mijn verslagen in het Portugees schrijven. Sinds ik in Nederland besloot te wonen, is mijn droom echt alles over die taal te leren. Daarna kan ik in het Nederlands mijn verslagen maken!

Droom of realiteit? Wie weet?

Categorias:In het Nederlands
  1. 04 - 03 - 2007 às 3:56 pm

    Hein?

  2. 04 - 03 - 2007 às 5:07 pm

    A tradução está ao lado, Fer!!

  3. 05 - 03 - 2007 às 10:14 pm

    Als ik dit zo lees ligt de vraag:”Hoeveel kosten de bananen?” al ver achter je. Wat een topprestatie Daniela!!! Op naar het volgende verhaal…Ben erg benieuwd wie die kat op de foto is?

    Veel groeten,
    Edwin

  4. Tamira
    06 - 03 - 2007 às 4:51 pm

    Me-parece que seu Holandês é muito melhor do que meu Português. Não seja humilde: você já pode ser jornalista Holandêsa!

  5. 06 - 03 - 2007 às 9:28 pm

    Não é por nada, mas ficou beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem confuso, viu. Mesmo depois da tua resposta, fiquei uns 2 minutos procurando a tal “tradução ao lado”.

    :****

  6. 06 - 03 - 2007 às 10:51 pm

    E achou a tradução, Fer? O que achou dela?

  7. 08 - 03 - 2007 às 10:13 am

    Ha Edwin, hij heet Snarf, mij braziliaanse-amsterdamse kat!

  1. 21 - 03 - 2007 às 11:33 pm
  2. 21 - 02 - 2008 às 12:05 am
Os comentários estão desativados.
