Início > aprender português, In het Nederlands > Met een Braziliaans accent

Met een Braziliaans accent

17 - 10 - 2007

Ik zat Portugese les te geven aan een Nederlander.

– Kan je deze tekst even voorlezen? – vroeg ik
– Ja, hoor!

Hij las die tekst zonder moeite voor. Toen kwam hij de Engelse woorden ‘Know how’ tegen. Hij las dit als ‘kinouwirouwi’.
– Wat???? – vroeg ik
– ‘kinouwirouwi’! Op die manier spreken Brazilianen Engelse worden uit, toch?

‘Know how’ is een uitzondering… we spreken dit op z’n Engels uit…of misschien overdreef hij een beetje want Brazilianen praten Engelse woorden met een Braziliaans accent…

Luister de volgende Engelse woorden door een Braziliaanse vrouw uitgesproken:

playcenter, hip hop, rap, rock’n roll, Robin Hood,
lap top, notebook, Holywood, Brad Pitt

[splashcast TODN7665NA]

  1. Alejandro Pintamalli
    17 - 10 - 2007 às 6:58 pm

    JAJAJA! Het is altijd leuk om het accent van een buitenlander te herkennen. Ik heb zelf een “verschrikkelijk” accent in het Nederlands (en in het Engels!) dat ik niet verdraag! See you!

  2. 20 - 10 - 2007 às 12:10 pm

    Die Braziliaanse uitspraak van Engels woorden bracht mij vorig jaar iedere keer weer in verwarring.

  3. Marco
    30 - 10 - 2007 às 1:29 pm

    Salvador, 2000: in gesprek met een Braziliaan duurde het 10 minuten voordat we begrepen dat een pietsjie boe een pit bull was.
    Boppie Mah-ley en Jimmy Criffey behoren tot mijn favorieten.

  1. 20 - 10 - 2007 às 11:40 am
Comentários encerrados.
